ISO
Urząd Miasta Ciechanów posiada wdrożony i stale doskonalony System Zarządzania Jakością zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2009.
W następstwie dokonanej kompleksowej kontroli w postaci auditu certyfikującego przeprowadzonego przez niezależną jednostkę certyfikującą Polskie Centrum Badań i Certyfikacji Spółka Akcyjna, została potwierdzona zgodność systemu z wszelkimi wymogami normy. Potwierdzeniem tego faktu jest otrzymanie przez nasz urząd certyfikatu.
Otrzymany certyfikat świadczy o tym, że wdrożony i utrzymywany w Urzędzie Miasta Ciechanów System Zarządzania Jakością odpowiada najwyższym standardom wyznaczonym normą ISO, a zarządzanie w urzędzie odbywa się zgodnie z zasadą ciągłego doskonalenia, stanowiącą fundament zarządzania jakością. Czyni to Urząd organizacją przyjazną klientowi, działającą w sposób przejrzysty i przewidywalną w zakresie jakości pracy oraz usług.
Za duży sukces uważa się opracowanie kart informacyjnych dla każdej powtarzalnej usługi świadczonej przez Urząd. Karty te są dostępne w poszczególnych wydziałach Urzędu wraz z odpowiednimi formularzami. Każda karta zawiera informację o podstawie prawnej, miejscu i terminie załatwienia sprawy, wymaganych informacjach, potrzebnych dokumentach i opłatach. Karty informacyjne posłużyły do utworzenia internetowego poradnika interesanta, który znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Jak załatwić sprawę: http://bip.umciechanow.pl/jak_zalatwic_sprawe/index.html. Jest to ułatwienie dla interesantów mających dostęp do internetu - nie muszą przychodzić wielokrotnie do urzędu, aby załatwić jedną sprawę.
Wdrożenie systemu jakości zaowocowało zmianami organizacyjnymi i wprowadzeniem procedur, które znacznie uporządkowały pracę Urzędu. Umożliwiono też tworzenie struktur poziomych do realizacji szczególnie skomplikowanych zadań, które wymagają udziału specjalistów z różnych dziedzin.
W celu sprawowania nadzoru nad systemem powołano i przeszkolono zespół auditorów wewnętrznych, których zadaniem jest przeprowadzanie auditów wewnętrznych i ciągłe badanie przydatności i adekwatności systemu zarządzania jakością do warunków wewnętrznych i zewnętrznych. Na bieżąco są podejmowane działania korygujące i zapobiegawcze, aby wciąż doskonalić system, co ma się przyczynić do jeszcze sprawniejszego działania Urzędu i dostarczania większego zadowolenia jego klientom.
format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Polityka jakości | 366.04KB | pobierz plik: Polityka jakości | |
Księga Jakości | 671.92KB | pobierz plik: Księga Jakości | |
System Zarządzania Jakością jako narzędzie do zarządzania Urzędem | 82.07KB | pobierz plik: System Zarządzania Jakością jako narzędzie do zarządzania Urzędem |
format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Nadzór nad dokumentami i zapisami | 159.4KB | pobierz plik: Nadzór nad dokumentami i zapisami | |
Audit wewnętrzny | 269.3KB | pobierz plik: Audit wewnętrzny | |
Działania korygujące i zapobiegawcze | 123.65KB | pobierz plik: Działania korygujące i zapobiegawcze | |
Postępowanie z niezgodnościami | 110.65KB | pobierz plik: Postępowanie z niezgodnościami | |
Ocena wykonawców | 246.99KB | pobierz plik: Ocena wykonawców | |
Ogólne postępowanie administracyjne | 134.5KB | pobierz plik: Ogólne postępowanie administracyjne | |
Doskonalenie zawodowe | 108.87KB | pobierz plik: Doskonalenie zawodowe | |
Monitorowanie i aktualizacja planów strategicznych | 257.63KB | pobierz plik: Monitorowanie i aktualizacja planów strategicznych | |
Powoływanie i praca zespołów zadaniowych | 1.22MB | pobierz plik: Powoływanie i praca zespołów zadaniowych | |
Nadzór nad przyrządami pomiarowymi | 116.06KB | pobierz plik: Nadzór nad przyrządami pomiarowymi |
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H