do góry
  • Godziny pracy urzędu:
    poniedziałek - piątek:
    8.00 - 16.00
    e-mail
  • Pl. Jana Pawła II 6
    06-400 Ciechanów
  • tel.
    23 674 92 00
    fax
    23 672 29 63
Ciechanów herb
Ochrona Danych OsobowychJak załatwić sprawę w Urzędzie MiastaNumery kont bankowych Urzędu MiastaFanpage urzędu na FACEBOOKU
Strona główna Aktualności
02 lipca 2019
kategoria:
Aktualności strona główna

Od 1 lipca obowiązują nowe ogólnokrajowe formularze informacji i deklaracji podatkowych (informacje o gruntach, o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o lasach oraz deklaracje dotyczące podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości) wraz z załącznikami. Ujednolicone dla wszystkich gmin wzory wprowadzone zostały rozporządzeniami Ministerstwa Finansów. Umożliwione zostało także składanie dokumentów drogą elektroniczną.

Nowe formularze mają zastosowanie do informacji i deklaracji dotyczących podatków, gdzie obowiązek podatkowy powstał po 1 lipca 2019 r. Do składania informacji i deklaracji, w przypadku których obowiązek powstał przed tym terminem stosuje się dotychczasowe druki.

Jednolite wzory formularzy dotyczące podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego obowiązują we wszystkich gminach, również w gminach stosujących zwolnienia i ulgi w danym podatku.

Resort finansów umożliwił przesyłanie informacji i deklaracji z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (e-PUAP) lub innego systemu teleinformatycznego. Przewidziano trzy możliwe rodzaje podpisu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty oraz podpis zaufany.

Nowe wzory informacji i deklaracji podatkowych wraz z załącznikami są do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Jak załatwić sprawę” – Wydział Podatków i Opłat – Karty informacyjne.

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H